Avocado Mash

Avocado Mash

Ingredienser

  • 1–2 avokado per portion
  • Örtsal

Gör så här

  1. Dela avokadon mitt itu och ta ur kärnan.
  2. Tag en sked och skrapa ur avokadon och lägg innehållet i en skål.
  3. Mosa sedan avokadon med skeden tills att den är klumpfri.
  4. Om så önskas så kan detta även göras i en mixer.
  5. Krydda rikligt med (Herbamare) örtsalt och rör om.

Tips!

Den passar utmärkt till min råa falafel: artali.qh.se/?p=1948

---
Recept på råkost/raw food från Amanda Beranartali.qh.se

2 kommentarer:

  1. Hej Mammamu,

    Vad roligt, att du tyckte om den, men det är inte mitt recept :)

    <3
    Amanda

    SvaraRadera
  2. Neeej, det är mitt recept. Eller rättare sagt min hustrus recept. Jag ska genast kolla in hur den ser ut :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.